Τα παιδιά προτιμούν να διαβάζουν στην οθόνη παρά στο χαρτί, ωστόσο οι μαθητές που χρησιμοποιούν τη νέα τεχνολογία τείνουν να έχουν χειρότερες επιδόσεις στην ανάγνωση, δείχνουν τα στοιχεία έρευνας στη Βρετανία.
Η έρευνα του Εθνικού Ιδρύματος Αλφαβητισμού κάλυψε σχεδόν 35.000 παιδιά ηλικίας 8 έως 16 ετών. Έδειξε ότι το 52% των παιδιών προτιμά να διαβάζει από κάποια ηλεκτρονική συσκευή, όπως τα e-readers, οι υπολογιστές και τα κινητά, ενώ μόνο το 32% προτιμά τα υλικά βιβλία.
Ωστόσο οι μαθητές που προτιμούν το χαρτί είναι δύο φορές πιθανότερο να έχουν επιδόσεις άνω του μέσου στην ικανότητα ανάγνωσης.
Επιπλέον, μόνο το 12% των μαθητών που προτιμούν διαβάζουν στην οθόνη δηλώνει ότι απολαμβάνει πραγματικά το διάβασμα, συγκριτικά με 51% στα παιδιά που προτιμούν τα βιβλία.
Οθόνη ή χαρτί;
Η έρευνα, πάντως, δεν μπορεί να αποδείξει ότι το διάβασμα στην οθόνη επηρεάζει την ικανότητα ανάγνωσης. Μια άλλη πιθανή εξήγηση για τα αποτελέσματα είναι ότι τα παιδιά που αγαπούν ούτως ή άλλως το διάβασμα τείνουν να δείχνουν προτίμηση στα τυπωμένα κείμενα.
Παρόλα αυτά, το Εθνικό Ίδρυμα Αλφαβητισμού δηλώνει ότι ανησυχεί: Η ανάγνωση στην οθόνη «είναι δυνητικά επιζήμια για την ικανότητα ανάγνωσης» προειδοποιεί με ανακοίνωσή του.
Η ανακοίνωση δεν διευκρινίζει αν η έρευνα έχει υποβληθεί για έλεγχο και δημοσίευση στον επιστημονικό Τύπο.
Η έρευνα του Εθνικού Ιδρύματος Αλφαβητισμού κάλυψε σχεδόν 35.000 παιδιά ηλικίας 8 έως 16 ετών. Έδειξε ότι το 52% των παιδιών προτιμά να διαβάζει από κάποια ηλεκτρονική συσκευή, όπως τα e-readers, οι υπολογιστές και τα κινητά, ενώ μόνο το 32% προτιμά τα υλικά βιβλία.
Ωστόσο οι μαθητές που προτιμούν το χαρτί είναι δύο φορές πιθανότερο να έχουν επιδόσεις άνω του μέσου στην ικανότητα ανάγνωσης.
Επιπλέον, μόνο το 12% των μαθητών που προτιμούν διαβάζουν στην οθόνη δηλώνει ότι απολαμβάνει πραγματικά το διάβασμα, συγκριτικά με 51% στα παιδιά που προτιμούν τα βιβλία.
Οθόνη ή χαρτί;
Η έρευνα, πάντως, δεν μπορεί να αποδείξει ότι το διάβασμα στην οθόνη επηρεάζει την ικανότητα ανάγνωσης. Μια άλλη πιθανή εξήγηση για τα αποτελέσματα είναι ότι τα παιδιά που αγαπούν ούτως ή άλλως το διάβασμα τείνουν να δείχνουν προτίμηση στα τυπωμένα κείμενα.
Παρόλα αυτά, το Εθνικό Ίδρυμα Αλφαβητισμού δηλώνει ότι ανησυχεί: Η ανάγνωση στην οθόνη «είναι δυνητικά επιζήμια για την ικανότητα ανάγνωσης» προειδοποιεί με ανακοίνωσή του.
Η ανακοίνωση δεν διευκρινίζει αν η έρευνα έχει υποβληθεί για έλεγχο και δημοσίευση στον επιστημονικό Τύπο.