Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

Πάμε για ολοήμερα σχολεία ;

Η πρόταση του Παιδαγωγικού Ινστιντούτου για τα σχολεία, Δημοτικά και Γυμνάσια, είναι σαφής. Ζητά να καθιερωθούν τα ολοήμερα σχολεία. Να τελειώνουν δηλαδή τα παιδιά τα μαθήματα τους όχι στις 2 μ.μ. αλλά στις 4 μ.μ.
Καταλαβαίνουμε ότι έτσι θα σταθεί δυνατό να δικαιολογηθούν θέσεις εργασίας για εκπαιδευτικούς, ώστε να υπάρξει ανάσχεση στο κύμα περιορισμών με τις συγχωνεύσεις σχολείων.
Κατανοούμε ότι το μοντέλλο αυτό εφαρμόζεται στην Βόρεια Ευρώπη αλλά με άλλες δομές και διαφορετικές κτιριακές εγκαταστάσεις στα σχολεία.
Ανησυχούμε επειδή  το μόνο βέβαιο είναι ότι θα χαθεί και ο ελάχιστος ελεύθερος χρόνος που μένει στα παιδιά ώστε να ασχοληθούν με άλλες δραστηριότητες, όποιες τους αρέσουν.
Εάν είχαμε την βεβαιότητα ότι τα παιδιά θα μπορούσαν να πάρουν σωστή εκπαίδευση μέχρι τις 4μ.μ.χωρίς να χρειάζονται φροντιστήριο , θα σημειώναμε τα καλύτερα για αυτή την πρόταση.
Πρώτα όμως ας αντιμετωπισθεί το φαινόμενο να κάνει ιδιαίτερα στο σπίτι ο ίδιος καθηγητής που διδάσκει και στο μαθητή του στο σχολείο και μετά βλέπουμε όλα τα άλλα.
Γιατί, αυτό που σήμερα συμβαίνει, είναι τόσο φαύλο όσο η συνήθεια γιατρών που πάνε στο ΙΚΑ ώστε να ''τσιμπούν'' πελάτες για το ιατρείο τους.
Μην πάμε να εφαρμόσουμε συστήματα που δεν είναι δυνατό να λειτουργήσουν αποσπασματικά.
Κάντε πρώτα έλεγχο καταλληλότητας στους εκπαιδευτικούς, θωρακίστε τους Διευθυντές των σχολείων με αρμοδιότητες και πλήρη κάλυψη και μετά ασχοληθείτε με τα ολοήμερα σχολεία.
Α, αν μπορείτε, βρείτε και έναν τρόπο ώστε να είναι προσβάσιμες όλες οι τάξεις για όλα τα παιδιά όπως και για όλους τους εκπαιδευτικούς.
Πάμε πρώτα απο την αρχή του πολιτισμού και συνεχίζουμε με τα υπόλοιπα....

Ν.Δελ.