Ο αθλητισμός για τα παιδιά, είναι ευκαιρία για κοινωνικοποίηση και εκπαίδευση. Τα παιδιά μαθαίνουν να υπακούν στους κανόνες για το καλό της ομάδας, μαθαίνουν να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων. Μαθαίνουν να ανταγωνίζονται σε υγιείς συνθήκες.
Ερευνητές ενδιαφέρθηκαν για τα αποτελέσματα που έχουν οι αθλητικές δραστηριότητες στα κορίτσια.
Ο Πρόεδρος του Council on Physical Fitness and Sports αναφέρει ότι παρατηρήθηκε μια αύξηση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης στα κορίτσια.
Είχαν καλύτερη εικόνα του εαυτού τους, και μείωση κινδύνων ασθενειών. Επίσης οι μαθήτριες που αθλούνται έχουν περισσότερες πιθανότητες ακαδημαϊκής επιτυχίας.
Το Women's Sports Foundation αναφέρει μια λίστα με τα οφέλη των σπορ στα κορίτσια, κυρίως σε θέματα αυτοεκτίμησης, αυτοπεποίθησης και θετικής εικόνας του αυτού.
Τα οφέλη ξεκινούν από λιγότερες πιθανότητες εφηβικής εγκυμοσύνης, μικρότερος κίνδυνος να αρχίσουν το κάπνισμα, έως την μείωση πιθανότητας ασθένειας, όπως τον καρκίνο του μαστού και την οστεοπόρωση, αλλά και τα ψυχολογικά οφέλη όπως λιγότερα κρούσματα κατάθλιψης στην εφηβεία.
Μερικά οφέλη είναι:
--Καλή φυσική κατάσταση.
---Εκτόνωση του άγχους. Είναι αναγνωρισμένο από τους περισσότερους γιατρούς και καθηγητές ότι η άσκηση ενός αθλήματος βοηθά στην αποβολή και στην «λησμονιά» κάποιου προβλήματος. Το πανεπιστήμιο Duke για παράδειγμα ανοίγει τις πόρτες των γυμναστηρίων του όλο το 24ωρο την περίοδο των εξετάσεων.
--Δεξιότητα. Τα παιδιά αναγκάζονται να μάθουν τεχνικές και με την επανάληψη εξασκούν την υπομονή, την επιμονή και την φαντασία τους ως προς το πώς θα καταφέρουν τον στόχο τους…
---Τα αθλήματα προσφέρουν έναν τρόπο να πάρει το παιδί ευχαρίστηση και να αποκομίσει σημαντικά εργαλεία και μια αίσθηση ελέγχου, κάτι υπέρμετρα σημαντικό στη ζωή τους. Οι μέθοδοι «οραματισμού» που προτείνουν διάφοροι προπονητές εξασκούν την πίστη και την φαντασία τους.
---Υγιείς συνήθειες. Τα αθλήματα μας φέρνουν σε επαφή με το σώμα μας και το προσέχουμε πιο πολύ, αποφεύγουμε το κάπνισμα, τα ναρκωτικά, τα μη απαραίτητα ρίσκα. Το παιδί που αθλείται έχει περισσότερους λόγους να πει όχι όταν η παρέα του, προτείνει μία παρεκτροπή, έχει συναίσθηση πόσα πιο πολλά έχει να χάσει. Επίσης το παιδί που αθλείται μαθαίνει μέσω των μικρό-τραυματισμών του να ακούει το σώμα του και να το προσέχει.
--Αναπτύσσεται η αυτοπειθαρχία και η επίγνωση της σημασίας της καλή προετοιμασίας, διότι τα παιδιά βλέπουν την διαφορά στην απόδοσή τους. Μαθαίνουν από τα λάθη τους και δέχονται πιο εύκολα εποικοδομητική κριτική, ως εργαλείο προόδου.
---Αναπτύσσουν μια αίσθηση δικαίου και μια αυτοπεποίθηση που δεν βασίζεται στο δεκανίκι του εγωισμού.
--Αποδοχή. Είναι ό,τι καλύτερο για να μάθει ο μελλοντικός ενήλικας να αντιμετωπίζει τις κακοτυχίες και τις απογοητεύσεις, είτε αυτές έρχονται σε μορφή μικροτραυματισμού, ήττας από άστοχη επιλογή. «Υπάρχει πάντα ο επόμενος αγώνας.».
---Ευκαιρία ηγεσίας. Μερικές φορές το παιδί μας γίνεται αρχηγός ομάδας και του δίνεται η μοναδική ευκαιρία να δοκιμάσει τον εαυτό του, να μετρήσει τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες των μελών της ομάδας αλλά κυρίως τις δικές του δυνάμεις και αδυναμίες (αν ...μεθύσει από εξουσία).Η καθοδήγησή σας και τα μαθήματα ζωής σ’αυτήν την περίπτωση είναι ανεκτίμητα.
---Ταυτότητα και ισορροπίες. Το να είσαι μέρος του συνόλου είναι πολύ σημαντικό για τα παιδιά.
--- Διαχείριση χρόνου. Τα παιδιά που αθλούνται ξέρουν ότι έχουν να κάνουν τα μαθήματά τους, να κοιμηθούν καλά και να διασκεδάσουν, οπότε δεν χάνουν άσκοπα τον καιρό τους. Προγραμματίζουν. Μαθαίνουν τη σημασία του «θυσιάζω τώρα» για να αποκομίσω αύριο. Είναι η βάση της προσωπικής επιτυχίας στην κοινωνία μας και από τα μεγαλύτερα μαθήματα ζωής.
---Τα αθλήματα είναι κοινωνικές δραστηριότητες. Ακόμα και τα μοναχικά, κάποια στιγμή έχουν κοινό και εισπράττουν αντιδράσεις..
---Οι σχέσεις με τα άλλα παιδιά. Δημιουργούνται σχέσεις μεταξύ των παιδιών. Βάσει της θεωρίας της φεμινίστριας Carol Gilligan, τα κορίτσια έχουν την τάση να καθορίζουν τον εαυτό τους μέσα από τις σχέσεις τους και όχι από τα επιτεύγματά τους. Τα αθλήματα είναι μια ευκαιρία για ανάπτυξη σχέσεων. Ο Mike Nerney, σύμβουλος με ειδικότητα στις ναρκωτικές ουσίες θεωρεί ότι αυτά τα γκρουπ είναι πολύ ωφέλιμα ειδικά σε παιδιά με σκληρή και παραβατική συμπεριφορά.
---Το να έχεις ένα καταφύγιο και μια στήριξη όταν τα πράγματα γύρω σου χαλάνε, βοηθάει με το στρες και δίνει στα παιδιά που νιώθουν άβολα ή φοβούνται συνομήλικες τους μια εναλλακτική λύση…
--Ομαδικότητα. Στην ομάδα τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να δίνουν και να παίρνουν, να περιμένουν την σειρά τους Όταν υπάρχει ανάγκη θυσιάζονται να παίξουν σε μια θέση που πιθανόν να μην τους αρέσει, για το ομαδικό καλό. Μαθαίνουν επίσης ότι μπορεί να δουλεύεις με ανθρώπους που δεν συμπαθείς αλλά ότι το αποτέλεσμα βγαίνει και διασκεδάζεις, όπως και να έχει.
---Στην ομάδα μαθαίνεις που αρχίζουν και σταματούν τα δικαιώματά σου, πού αρχίζουν και σταματούν οι ευθύνες σου.
--Διαφορετικότητα. Το παιδί έρχεται σε επαφή με παιδιά διαφορετικών στρωμάτων, είτε είναι απο δημόσια σχολεία ή απο ιδιωτικά. Τα όρια θολώνουν για λίγο και τα παιδιά εκθέτονται σε νέες κουλτούρες και τρόπους ζωής. Είναι πολύ σημαντικό στην σημερινή κοινωνία μας όπου καλούμαστε να μοιραστούμε την ζωή μας με ανθρώπους από άλλες χώρες, όπως έκαναν οι δικοί μας παππούδες όταν έφευγαν μετανάστες, να αναπτυχθεί γρήγορα το αίσθημα της ανοχής της διαφορετικότητας και του σεβασμού ως προς αυτήν.
---Σχέσεις με τους ενήλικους. Τα παιδιά παίρνουν προσοχή από κάποιον που δεν είναι συγγενής τους. Τους βοηθά να έχουν υγιή άποψη για την εικόνα τους και τις ικανότητες τους. Μαθαίνουν σιγά σιγά την διεργασία ποιόν να ακούν στο μέλλον.
--Η σχέση με την προπονήτρια ή τον προπονητή τους, μπορεί να είναι σημαντική σε περίοδο κρίσης όπου μπορεί το παιδί μας να μην νιώθει άνετα να μας μιλήσει.
Ερευνητές ενδιαφέρθηκαν για τα αποτελέσματα που έχουν οι αθλητικές δραστηριότητες στα κορίτσια.
Ο Πρόεδρος του Council on Physical Fitness and Sports αναφέρει ότι παρατηρήθηκε μια αύξηση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης στα κορίτσια.
Είχαν καλύτερη εικόνα του εαυτού τους, και μείωση κινδύνων ασθενειών. Επίσης οι μαθήτριες που αθλούνται έχουν περισσότερες πιθανότητες ακαδημαϊκής επιτυχίας.
Το Women's Sports Foundation αναφέρει μια λίστα με τα οφέλη των σπορ στα κορίτσια, κυρίως σε θέματα αυτοεκτίμησης, αυτοπεποίθησης και θετικής εικόνας του αυτού.
Τα οφέλη ξεκινούν από λιγότερες πιθανότητες εφηβικής εγκυμοσύνης, μικρότερος κίνδυνος να αρχίσουν το κάπνισμα, έως την μείωση πιθανότητας ασθένειας, όπως τον καρκίνο του μαστού και την οστεοπόρωση, αλλά και τα ψυχολογικά οφέλη όπως λιγότερα κρούσματα κατάθλιψης στην εφηβεία.
Μερικά οφέλη είναι:
--Καλή φυσική κατάσταση.
---Εκτόνωση του άγχους. Είναι αναγνωρισμένο από τους περισσότερους γιατρούς και καθηγητές ότι η άσκηση ενός αθλήματος βοηθά στην αποβολή και στην «λησμονιά» κάποιου προβλήματος. Το πανεπιστήμιο Duke για παράδειγμα ανοίγει τις πόρτες των γυμναστηρίων του όλο το 24ωρο την περίοδο των εξετάσεων.
--Δεξιότητα. Τα παιδιά αναγκάζονται να μάθουν τεχνικές και με την επανάληψη εξασκούν την υπομονή, την επιμονή και την φαντασία τους ως προς το πώς θα καταφέρουν τον στόχο τους…
---Τα αθλήματα προσφέρουν έναν τρόπο να πάρει το παιδί ευχαρίστηση και να αποκομίσει σημαντικά εργαλεία και μια αίσθηση ελέγχου, κάτι υπέρμετρα σημαντικό στη ζωή τους. Οι μέθοδοι «οραματισμού» που προτείνουν διάφοροι προπονητές εξασκούν την πίστη και την φαντασία τους.
---Υγιείς συνήθειες. Τα αθλήματα μας φέρνουν σε επαφή με το σώμα μας και το προσέχουμε πιο πολύ, αποφεύγουμε το κάπνισμα, τα ναρκωτικά, τα μη απαραίτητα ρίσκα. Το παιδί που αθλείται έχει περισσότερους λόγους να πει όχι όταν η παρέα του, προτείνει μία παρεκτροπή, έχει συναίσθηση πόσα πιο πολλά έχει να χάσει. Επίσης το παιδί που αθλείται μαθαίνει μέσω των μικρό-τραυματισμών του να ακούει το σώμα του και να το προσέχει.
--Αναπτύσσεται η αυτοπειθαρχία και η επίγνωση της σημασίας της καλή προετοιμασίας, διότι τα παιδιά βλέπουν την διαφορά στην απόδοσή τους. Μαθαίνουν από τα λάθη τους και δέχονται πιο εύκολα εποικοδομητική κριτική, ως εργαλείο προόδου.
---Αναπτύσσουν μια αίσθηση δικαίου και μια αυτοπεποίθηση που δεν βασίζεται στο δεκανίκι του εγωισμού.
--Αποδοχή. Είναι ό,τι καλύτερο για να μάθει ο μελλοντικός ενήλικας να αντιμετωπίζει τις κακοτυχίες και τις απογοητεύσεις, είτε αυτές έρχονται σε μορφή μικροτραυματισμού, ήττας από άστοχη επιλογή. «Υπάρχει πάντα ο επόμενος αγώνας.».
---Ευκαιρία ηγεσίας. Μερικές φορές το παιδί μας γίνεται αρχηγός ομάδας και του δίνεται η μοναδική ευκαιρία να δοκιμάσει τον εαυτό του, να μετρήσει τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες των μελών της ομάδας αλλά κυρίως τις δικές του δυνάμεις και αδυναμίες (αν ...μεθύσει από εξουσία).Η καθοδήγησή σας και τα μαθήματα ζωής σ’αυτήν την περίπτωση είναι ανεκτίμητα.
---Ταυτότητα και ισορροπίες. Το να είσαι μέρος του συνόλου είναι πολύ σημαντικό για τα παιδιά.
--- Διαχείριση χρόνου. Τα παιδιά που αθλούνται ξέρουν ότι έχουν να κάνουν τα μαθήματά τους, να κοιμηθούν καλά και να διασκεδάσουν, οπότε δεν χάνουν άσκοπα τον καιρό τους. Προγραμματίζουν. Μαθαίνουν τη σημασία του «θυσιάζω τώρα» για να αποκομίσω αύριο. Είναι η βάση της προσωπικής επιτυχίας στην κοινωνία μας και από τα μεγαλύτερα μαθήματα ζωής.
---Τα αθλήματα είναι κοινωνικές δραστηριότητες. Ακόμα και τα μοναχικά, κάποια στιγμή έχουν κοινό και εισπράττουν αντιδράσεις..
---Οι σχέσεις με τα άλλα παιδιά. Δημιουργούνται σχέσεις μεταξύ των παιδιών. Βάσει της θεωρίας της φεμινίστριας Carol Gilligan, τα κορίτσια έχουν την τάση να καθορίζουν τον εαυτό τους μέσα από τις σχέσεις τους και όχι από τα επιτεύγματά τους. Τα αθλήματα είναι μια ευκαιρία για ανάπτυξη σχέσεων. Ο Mike Nerney, σύμβουλος με ειδικότητα στις ναρκωτικές ουσίες θεωρεί ότι αυτά τα γκρουπ είναι πολύ ωφέλιμα ειδικά σε παιδιά με σκληρή και παραβατική συμπεριφορά.
---Το να έχεις ένα καταφύγιο και μια στήριξη όταν τα πράγματα γύρω σου χαλάνε, βοηθάει με το στρες και δίνει στα παιδιά που νιώθουν άβολα ή φοβούνται συνομήλικες τους μια εναλλακτική λύση…
--Ομαδικότητα. Στην ομάδα τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να δίνουν και να παίρνουν, να περιμένουν την σειρά τους Όταν υπάρχει ανάγκη θυσιάζονται να παίξουν σε μια θέση που πιθανόν να μην τους αρέσει, για το ομαδικό καλό. Μαθαίνουν επίσης ότι μπορεί να δουλεύεις με ανθρώπους που δεν συμπαθείς αλλά ότι το αποτέλεσμα βγαίνει και διασκεδάζεις, όπως και να έχει.
---Στην ομάδα μαθαίνεις που αρχίζουν και σταματούν τα δικαιώματά σου, πού αρχίζουν και σταματούν οι ευθύνες σου.
--Διαφορετικότητα. Το παιδί έρχεται σε επαφή με παιδιά διαφορετικών στρωμάτων, είτε είναι απο δημόσια σχολεία ή απο ιδιωτικά. Τα όρια θολώνουν για λίγο και τα παιδιά εκθέτονται σε νέες κουλτούρες και τρόπους ζωής. Είναι πολύ σημαντικό στην σημερινή κοινωνία μας όπου καλούμαστε να μοιραστούμε την ζωή μας με ανθρώπους από άλλες χώρες, όπως έκαναν οι δικοί μας παππούδες όταν έφευγαν μετανάστες, να αναπτυχθεί γρήγορα το αίσθημα της ανοχής της διαφορετικότητας και του σεβασμού ως προς αυτήν.
---Σχέσεις με τους ενήλικους. Τα παιδιά παίρνουν προσοχή από κάποιον που δεν είναι συγγενής τους. Τους βοηθά να έχουν υγιή άποψη για την εικόνα τους και τις ικανότητες τους. Μαθαίνουν σιγά σιγά την διεργασία ποιόν να ακούν στο μέλλον.
--Η σχέση με την προπονήτρια ή τον προπονητή τους, μπορεί να είναι σημαντική σε περίοδο κρίσης όπου μπορεί το παιδί μας να μην νιώθει άνετα να μας μιλήσει.