Κυριακή 22 Μαΐου 2011

Τα προιόντα ιδιωτικής ετικέτας

Μόλις πριν απο 3-4 χρόνια, όποιος έκανε το λάθος να ψωνίσει απο εκπτωτικό σούπερ μάρκετ ήταν, για την ελληνική πραγματικότητα, είτε...γύφτος είτε...φουκαράς.
Κανείς βέβαια απο όλους όσοι κατηγορούσαν ή απλώς σχολίαζαν αρνητικά, επειδή οι ίδιοι είχαν μάθει στις καταναλωτικές συνήθειες που έφεραν τα νοικοκυριά και τη χώρα στο σημερινό χάλι, δεν έμπαινε καν στη διαδικασία να σκεφθεί ή να προσπαθήσει να πληροφορηθεί γιατί στην Γερμανία, για παράδειγμα, τη χώρα με την καλύτερη οικονομία στην Ευρώπη, το ποσοστό  αγορών απο τα εκπτωτικά σούπερ μάρκετ ήταν ήδη στο 43% το 2008. Οταν στην Ελλάδα δεν ήταν μεγαλύτερο απο το 9%.
Ο Ελληνας αναζητά πλέον καλύτερες επιλογές και ψάχνει. Δεν πηγαίνει με κλειστά μάτια στο ράφι.Οχι επειδή ξαφνικά αποφάσισε να είναι  περισσότερο συνειδητοποιημένος αλλά γιατί πλέον περιορίσθηκαν τα οικονομικά του.
Παράλληλα με την αύξηση του μεριδίου των εκπτωτικών σούπερ μάρκετ, που έφθασε στο 22%, ανέβηκε και το μερίδιο στην αγορά προιόντων ιδιωτικής ετικέτας απο τα σούπερ μάρκετ καθώς πλέον είναι στο 20% απο εκεί που δε ξεπερνούσε το 5%.
Την ίδια ώρα, ένας φυσικός χυμός της κακιάς ώρας κοστίζει 5 και 6 ευρώ σε μία καφετέρια της σειράς.
Ο καταναλωτής προσπαθεί να βάλει μυαλό . Οι επιχειρηματίες πότε θα αποφασίσουν να ακολουθήσουν όπως βέβαια και οι ...επενδυτές που τους χρυσονοικιάζουν τα ακίνητα.
Η φούσκα δεν το έχουν καταλάβει όλοι ότι έσκασε ;