Ας υποθέσουμε ότι ένας άνθρωπος έχει τον...μαζοχισμό και τη μούρλα να πηγαίνει πρωί--πρωί σε σχολεία, ώστε να μιλά με Διευθυντές και Διευθύντριες, δασκάλους και δασκάλες, καθηγητές και καθηγήτριες, γυμναστές και γυμνάστριες, προκειμένου να πετύχει να ενημερωθούν τα παιδιά που έχουν κοντά τους, για το τμήμα βόλει γυναικών του Πορφύρα και για τη δυνατότητα που έχουν να αθληθούν σε αυτό.
Το εγχείρημα είναι εκ των πραγμάτων εξαιρετικά δύσκολο, ωστόσο, ας δεχθούμε ότι υπάρχει ένας παλαβός που το αναλαμβάνει.
Πάμε να δούμε 3 ιστοριούλες που απλώς δείχνουν, μέσα από διαλόγους, τη σύνδεση του ερασιτεχνικού αθλητισμού με το σχολείο, στην Ελλάδα.
ΙΣΤΟΡΙΑ 1η
---Καλημέρα σας. Είμαι απο το βόλει του Πορφύρα.Ο κ. Διευθυντής;
---Γειά σας. Πως μπήκατε ;
--Απο την είσοδο.
---Δεν επιτρέπεται να είστε εδώ.
---Μα ακόμα δεν έχει καν ακουσθεί το κουδούνι για την προσευχή και η αυλή είναι γεμάτη κόσμο.
--Καλά, καλά, τι θέλετε ;
--Να δώσω φυλλάδια για το βόλει στα κορίτσια, μαζί με εκπρόσωπο τπυ σχολείου.
---Αφείστε τα εδώ. Θα τους τα δώσουμε εμείς.
--Σίγουρα;
--Αμα σας λέω....
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Την επομένη το πρωί, τα φυλλάδια είναι εκεί. Ολα μαζί, Πεταμένα σε 2 καλάθια έξω απο τα γραφεία του Διευθυντή και των άλλων εκπαιδευτικών του σχολείου.
ΙΣΤΟΡΙΑ 2η
----Απο που είπατε ότι είστε ;
--Απο τον Πορφύρα.
---Εντάξει.Θα ενημερωθούν τα παιδιά για το βόλει απο τον πίνακα ανακοινώσεων. Θα το βάλω εγώ το φυλλάδιο.
--Μήπως θα μπορούσαμε να μιλήσουμε στα παιδιά.Για τον αθλητισμό και το βόλει.
--Μην ανησυχείτε. Είμαι γυμνάστρια 25 χρόνια και υπήρξα και εγώ αθλήτρια.Θα σας στηρίξω.
--Σας ευχαριστώ.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Η ανακοίνωση ΔΕΝ μπήκε ΠΟΤΕ στον πίνακα του σχολείου. Η γυμνάστρια δικαιολογήθηκε αργότερα ότι ''αυτό δεν είναι μέρος της δουλειάς της''.
ΙΣΤΟΡΙΑ 3η
---Για ποιές ηλικίες ενδιαφέρεστε ;
--Για κοριτσάκια απο 2α έως και 6η Δημοτικού.
--Μάλιστα...Αλλά, ξέρετε, τζάμπα παιδεύεστε. Τα παιδιά σήμερα βαριούνται,είναι τεμπέλικα.
--Εσείς τα έχετε οργανώσει σε ομάδες ανά άθλημα ;
--Οχι.
--Γιατί ;
--Ε, ξέρετε πως είναι η κατάσταση σήμερα ....
--Βεβαίως.Φταίει το κράτος , ε ;
---Φυσικά.
---Θα μπορέσετε να μιλήσετε εσείς σε παιδιά που τυχόν ενδιαφέρονται για βόλει ;
---Αλλοίμονο.
--Ευχαριστώ.
---Παρακαλώ, αλλά, μάταια ασχολείστε.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ. Το σχολείο όπου εργάζεται ο συγκεκριμένος γυμναστής έχει μεγάλη και εξοπλισμένη αυλή. Τα παιδιά ωστόσο στην ώρα της γυμναστικής, απο αυτόν τον 50χρονο γυμναστή που βαριέται και τη ζωή του, ακούνε αυτό που άκουγα και εγώ όταν πήγαινα σχολείο. ''Πάρτε μία μπάλλα να παίξετε''. Στα παιδιά, εξυπακούεται ότι δεν είπε λέξη ώστε να τα παρακινήσει να πάνε στον αθλητισμό.
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ. Ευτυχώς που στον κανόνα, σε όλους τους τομείς δράσης και σε κάθε ιδιότητα, υπάρχουν εξαιρέσεις και μάλιστα αρκετές.
Ν.Δελαγραμμάτικας
Το εγχείρημα είναι εκ των πραγμάτων εξαιρετικά δύσκολο, ωστόσο, ας δεχθούμε ότι υπάρχει ένας παλαβός που το αναλαμβάνει.
Πάμε να δούμε 3 ιστοριούλες που απλώς δείχνουν, μέσα από διαλόγους, τη σύνδεση του ερασιτεχνικού αθλητισμού με το σχολείο, στην Ελλάδα.
ΙΣΤΟΡΙΑ 1η
---Καλημέρα σας. Είμαι απο το βόλει του Πορφύρα.Ο κ. Διευθυντής;
---Γειά σας. Πως μπήκατε ;
--Απο την είσοδο.
---Δεν επιτρέπεται να είστε εδώ.
---Μα ακόμα δεν έχει καν ακουσθεί το κουδούνι για την προσευχή και η αυλή είναι γεμάτη κόσμο.
--Καλά, καλά, τι θέλετε ;
--Να δώσω φυλλάδια για το βόλει στα κορίτσια, μαζί με εκπρόσωπο τπυ σχολείου.
---Αφείστε τα εδώ. Θα τους τα δώσουμε εμείς.
--Σίγουρα;
--Αμα σας λέω....
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Την επομένη το πρωί, τα φυλλάδια είναι εκεί. Ολα μαζί, Πεταμένα σε 2 καλάθια έξω απο τα γραφεία του Διευθυντή και των άλλων εκπαιδευτικών του σχολείου.
ΙΣΤΟΡΙΑ 2η
----Απο που είπατε ότι είστε ;
--Απο τον Πορφύρα.
---Εντάξει.Θα ενημερωθούν τα παιδιά για το βόλει απο τον πίνακα ανακοινώσεων. Θα το βάλω εγώ το φυλλάδιο.
--Μήπως θα μπορούσαμε να μιλήσουμε στα παιδιά.Για τον αθλητισμό και το βόλει.
--Μην ανησυχείτε. Είμαι γυμνάστρια 25 χρόνια και υπήρξα και εγώ αθλήτρια.Θα σας στηρίξω.
--Σας ευχαριστώ.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Η ανακοίνωση ΔΕΝ μπήκε ΠΟΤΕ στον πίνακα του σχολείου. Η γυμνάστρια δικαιολογήθηκε αργότερα ότι ''αυτό δεν είναι μέρος της δουλειάς της''.
ΙΣΤΟΡΙΑ 3η
---Για ποιές ηλικίες ενδιαφέρεστε ;
--Για κοριτσάκια απο 2α έως και 6η Δημοτικού.
--Μάλιστα...Αλλά, ξέρετε, τζάμπα παιδεύεστε. Τα παιδιά σήμερα βαριούνται,είναι τεμπέλικα.
--Εσείς τα έχετε οργανώσει σε ομάδες ανά άθλημα ;
--Οχι.
--Γιατί ;
--Ε, ξέρετε πως είναι η κατάσταση σήμερα ....
--Βεβαίως.Φταίει το κράτος , ε ;
---Φυσικά.
---Θα μπορέσετε να μιλήσετε εσείς σε παιδιά που τυχόν ενδιαφέρονται για βόλει ;
---Αλλοίμονο.
--Ευχαριστώ.
---Παρακαλώ, αλλά, μάταια ασχολείστε.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ. Το σχολείο όπου εργάζεται ο συγκεκριμένος γυμναστής έχει μεγάλη και εξοπλισμένη αυλή. Τα παιδιά ωστόσο στην ώρα της γυμναστικής, απο αυτόν τον 50χρονο γυμναστή που βαριέται και τη ζωή του, ακούνε αυτό που άκουγα και εγώ όταν πήγαινα σχολείο. ''Πάρτε μία μπάλλα να παίξετε''. Στα παιδιά, εξυπακούεται ότι δεν είπε λέξη ώστε να τα παρακινήσει να πάνε στον αθλητισμό.
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ. Ευτυχώς που στον κανόνα, σε όλους τους τομείς δράσης και σε κάθε ιδιότητα, υπάρχουν εξαιρέσεις και μάλιστα αρκετές.
Ν.Δελαγραμμάτικας