Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2011

Volley and School....


Σε αυτά τα δύσκολα χρόνια, η στροφή στον αθλητισμό και ειδικά σε αθλήματα ευρείας αποδοχής, όπως το βόλει για τα κορίτσια, αλλά και σε ομάδες που αν μη τι άλλο προσφέρουν ασφάλεια και ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ατμόσφαιρα, όπως ο Πορφύρας, είναι δεδομένη.
Ακούμε, όμως, στο  γήπεδο, στο τηλέφωνο  αλλά και σε αυλές σχολείων, ερωτηματικά και απορίες σχετικώς με τη δυνατότητα να προοδεύσει ένα παιδί στα γράμματα αν ‘’ξοδεύει’’ ώρες στο γήπεδο.
Η απάντηση είναι μία και ξεκάθαρη.
Εάν ένα παιδί έχει διάθεση να διαβάσει αποδοτικά, με αφοσίωση και με τη σκέψη προσηλωμένη στο βιβλίο και όχι στην οθόνη του κινητού του ή σε πρόσωπα και παραστάσεις που τυχόν  αποσπούν την προσοχή ακόμα και όταν είναι στο σπίτι του, τα προλαβαίνει όλα.
Πείτε σε ένα παιδί με όχι υψηλές επιδόσεις στο σχολείο, να σταματήσει κάθε δραστηριότητα του. Και να διαβάζει από το πρωί μέχρι το βράδυ.
Πάλι, οι βαθμοί του, δε θα είναι αυτοί που θα θέλατε. Στις συντριπτικά περισσότερες  περιπτώσεις.
Απλώς, επειδή, ένα παιδί που είναι συγκεντρωμένο στις υποχρεώσεις και το στόχο του, αλλά έχει από μικρό και μία στοιχειώδη υποστήριξη από το σπίτι του, ως προς την κατεύθυνση και την ενασχόληση μαζί του, συνήθως στέκεται με αξιοπρέπεια στο σχολείο.
Ένα παιδί το οποίο δεν μπορεί να συγκεντρωθεί εύκολα στο διάβασμα, σπανίως, στην Ελλάδα εξετάζουμε αν είναι δυσλεκτικό, αν έχει πρόβλημα συγκέντρωσης επειδή είναι υπερκινητικό, αν έχει τις κατάλληλες προυποθέσεις στο σπίτι ώστε να διαβάσει, αν το έχουμε εκπαιδεύσει σωστά ώστε να ξέρει ότι έχει ένα πρόγραμμα στη ζωή του.
Η εύκολη λύση, ειδικά αν δε φέρει καλούς βαθμούς, είναι να κόψει τα σπορ. Να του κόψουμε δηλαδή και την τελευταία παροχή οξυγόνου.
Γονείς είμαστε. Ξέρουμε ότι η Τρίτη και η Πέμπτη Δημοτικού είναι οι πιο δύσκολες τάξεις, όπως και η Α΄ Γυμνασίου.
Από το βόλει του Πορφύρα, ωστόσο, πέρασαν τα τελευταία 10 χρόνια, πάρα πολλά κορίτσια και τα περισσότερα από αυτά τα καμαρώνει ο κυρ Μανώλης σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ και φυσικά ως επαγγελματίες πλέον, ορισμένες μάλιστα με ακαδημαική καριέρα.
Το ταλέντο μην το μπλέκουμε με τα γράμματα.
Ένα παιδί ή έχει ταλέντο ή δεν έχει.
Όλα όμως έχουν χαρίσματα, δεξιότητες, στοιχεία που μπορούν να αναπτύξουν.
Το ζητούμενο δεν είναι αν μπορείς να πρωταγωνιστήσεις, αλλά, αν έχεις βοήθεια ώστε να αθληθείς, να αποκτήσεις την κατάλληλη αθλητική παιδεία και κουλτούρα, να μάθεις ότι ειδικά στο βόλει δεν έχει δικαιολογίες.
Το βόλει γυναικών στην Ελλάδα, μάλλον, δεν έχει το επίπεδο που όλοι θα θέλαμε. Αδιάκοπα, ωστόσο, αναδεικνύει επιστήμονες και αυτό δεν είναι τυχαίο.
Στην τελευταία διετία, οι πρώτες  μαθήτριες στην Θεωρητική και στη Θετική κατεύθυνση στην Ιωννίδειο και στη Θετική στο Ζάννειο, είναι αθλήτριες του βόλει του Πορφύρα.
Οι πρώτες στις παρελάσεις στα ελληνογαλλικά σχολεία αλλά και στο Μιχαλοπούλειο, το 11ο, το 2ο Καλλίπολης και σε άλλα σχολεία είναι αθλήτριες του βόλει του Πορφύρα.
 Αυτά δεν είναι συμπτώσεις.
Τα κορίτσια μας δεν κινδυνεύουν από τις 8 ή 10 ώρες την εβδομάδα που θα διαθέσουν για το βόλει.
Απειλούνται, αντίθετα, από το δικό μας άγχος, την έλλειψη αρχών και αξιών σε σχέση με το εκπαιδευτικό μας σύστημα, την υπερβολική αγάπη μας αλλά και από το πολύ κανάκεμα. Τα παραχαιδεύουμε….
Όταν, μετά από κάποια χρόνια, έλθει η ώρα της αποτίμησης και συνειδητοποιήσετε από τι γλύτωσαν τα παιδιά σας αλλά και πόσο ωφελήθηκαν από το βόλει, τότε, νομίζω, ότι θα αναθεωρήσετε ακόμα και αν τώρα με χαρακτηρίζετε υπερβολικό.
Και το έχουμε ξαναπεί.
Ακόμα και εάν δε σας καλύπτει ο Πορφύρας, να πάτε τα βλαστάρια σας όπου κρίνετε ότι υπάρχει ΥΓΕΙΑ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ, ώστε να αθληθεί, σε εκείνο το σπορ που του αρέσει και ενδεχομένως το εκφράζει.
Κοινωνικοποιείστε το γιατί αν δεν το κάνετε εσείς, θα αφήσετε να παίζει μόνη της  μπάλλα η κοινωνική δικτύωση του Ιντερνετ και η κοινωνία της κουτοπονηριάς και της ημιμάθειας….
Καλή σας εβδομάδα


Ενας…κολλημένος με τον αθλητισμό….
Ν.Δελαγραμμάτικας