Αυτή η πατέντα με τα ποδήλατα στον ίδιο δρόμο με τα αυτοκίνητα, απλώς, θα μας οδηγήσει να θρηνήσουμε νεκρούς, αθώα θύματα, φτωχούς ανθρώπους ή συνειδητοποιημένους οικολόγους ή νέους που αναζητούν έναν άλλον τρόπο ζωής.
Δεν είναι της...μόδας να υποστηρίζεις ότι πρέπει να μπούν κανόνες στην κυκλοφορία των ποδηλάτων.
Εδώ, ωστόσο, πάλι ανάποδα πήγαμε. Αντί να φτιάξουμε πρώτα τους δρόμους για τα ποδήλατα, τα αφήσαμε ελεύθερα μαζί με τα Ι.Χ.
Στην Αυστρία και την Ολλανδία οι πεζοί συνυπάρχουν με το τραμ αλλά ποδήλατα και αυτοκίνητα έχουν τον δικό τους, ανεξάρτητο και ΑΣΦΑΛΗ, χώρο. Το να κυκλοφορεί στην Κηφισίας ή την Συγγρού ένα ποδήλατα δίπλα σε ένα Ι.Χ. που κινείται με πολλαπλάσια απο αυτό ταχύτητα, δεν βοηθά εντέλει.
Αλλά και στον Πειραιά των ...λεωφόρων με τη μιάμιση λωρίδα, βλέπουμε πόσο λειτουργική είναι η παράλληλη κίνηση των αυτοκινήτων με τα ποδήλατα.
Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ.Χαλκιάς είπε για τη χρήση των ποδηλάτων στην πόλη '' Οι ποδηλάτες πρέπει να μπαίνουν σε ποδηλατόδρομους και όχι σε λεωφορειολωρίδες. Ετσι όπως είναι η πόλη, με κλίσεις, άναρχη στάθμευση, πεζοδρόμια στα οποία παρκάρει ο κόσμος, δεν μπορούν να εξασφαλισθούν ασφαλείς συνθήκες για τους ποδηλάτες.Το χειρότερο είναι ότι ελάχιστες πόλεις στην Ελλάδα είναι φιλικές προς τις μετακινήσεις με ποδήλατο. Κάποιες έχουν ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα απο την Αθήνα.Η ποδηλασία στην πόλη δε θα λύσει συγκοινωνιακά ή περιβαλλοντικά προβλήματα αλλά θα δημιουργήσει περισσότερα''.
Αυτή βέβαια είναι η μία όψη του νομίσματος.
Γιατί υπάρχει εκτεταμένο δίκτυο πεζοδρόμων σε πολλές πόλεις του εξωτερικού, ειδικό δίκτυο ποδηλατωρίδων που είναι ενσωματωμένες στα πεζοδρόμια, διαφορετική σήμανση για τα ποδήλατα στα φανάρια, όχι ωστόσο σε δρόμους ταχείας και ευρείας κυκλοφορίας αλλά σε ειδικές λωρίδες.
Ολα αυτά έγιναν σε πόλεις όπου ζούν άτομα που αντιμετωπίζονται ως ιάνθρωποι φυσικά αλλά έχουν και ανάλογη συμπεριφορά οι ίδιοι και δεν αρκούνται στο γεγονός ότι περπατούν στα 2....
Το ποδήλατο είναι πολύ όμορφη λύση, αλλά, μην το απαξιώσετε και αυτό με λαικίστικες και εύκολες πατέντες.
Για την ασφάλεια των ποδηλατών πρώτα απο όλα....
Ν.Δελ.
Δεν είναι της...μόδας να υποστηρίζεις ότι πρέπει να μπούν κανόνες στην κυκλοφορία των ποδηλάτων.
Εδώ, ωστόσο, πάλι ανάποδα πήγαμε. Αντί να φτιάξουμε πρώτα τους δρόμους για τα ποδήλατα, τα αφήσαμε ελεύθερα μαζί με τα Ι.Χ.
Στην Αυστρία και την Ολλανδία οι πεζοί συνυπάρχουν με το τραμ αλλά ποδήλατα και αυτοκίνητα έχουν τον δικό τους, ανεξάρτητο και ΑΣΦΑΛΗ, χώρο. Το να κυκλοφορεί στην Κηφισίας ή την Συγγρού ένα ποδήλατα δίπλα σε ένα Ι.Χ. που κινείται με πολλαπλάσια απο αυτό ταχύτητα, δεν βοηθά εντέλει.
Αλλά και στον Πειραιά των ...λεωφόρων με τη μιάμιση λωρίδα, βλέπουμε πόσο λειτουργική είναι η παράλληλη κίνηση των αυτοκινήτων με τα ποδήλατα.
Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ.Χαλκιάς είπε για τη χρήση των ποδηλάτων στην πόλη '' Οι ποδηλάτες πρέπει να μπαίνουν σε ποδηλατόδρομους και όχι σε λεωφορειολωρίδες. Ετσι όπως είναι η πόλη, με κλίσεις, άναρχη στάθμευση, πεζοδρόμια στα οποία παρκάρει ο κόσμος, δεν μπορούν να εξασφαλισθούν ασφαλείς συνθήκες για τους ποδηλάτες.Το χειρότερο είναι ότι ελάχιστες πόλεις στην Ελλάδα είναι φιλικές προς τις μετακινήσεις με ποδήλατο. Κάποιες έχουν ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα απο την Αθήνα.Η ποδηλασία στην πόλη δε θα λύσει συγκοινωνιακά ή περιβαλλοντικά προβλήματα αλλά θα δημιουργήσει περισσότερα''.
Αυτή βέβαια είναι η μία όψη του νομίσματος.
Γιατί υπάρχει εκτεταμένο δίκτυο πεζοδρόμων σε πολλές πόλεις του εξωτερικού, ειδικό δίκτυο ποδηλατωρίδων που είναι ενσωματωμένες στα πεζοδρόμια, διαφορετική σήμανση για τα ποδήλατα στα φανάρια, όχι ωστόσο σε δρόμους ταχείας και ευρείας κυκλοφορίας αλλά σε ειδικές λωρίδες.
Ολα αυτά έγιναν σε πόλεις όπου ζούν άτομα που αντιμετωπίζονται ως ιάνθρωποι φυσικά αλλά έχουν και ανάλογη συμπεριφορά οι ίδιοι και δεν αρκούνται στο γεγονός ότι περπατούν στα 2....
Το ποδήλατο είναι πολύ όμορφη λύση, αλλά, μην το απαξιώσετε και αυτό με λαικίστικες και εύκολες πατέντες.
Για την ασφάλεια των ποδηλατών πρώτα απο όλα....
Ν.Δελ.